Pravilnik

PRAVILNIK ZA OBVLADOVANJE SISTEMA KORISTNIH PREDLOGOV – UTRINKOV

1 PODROČJA (PREDMET PREDPISA), KI JIH UREJA PRAVILNIK

Ta pravilnik / predpis ureja in opredeljuje naslednje točke:

  • cilji generiranja koristnih predlogov – utrinkov;
  • opredelitev koristnega predloga – utrinka;
  • področja generiranja utrinkov;
  • osebe zadolžene za obvladovanje sistema utrinkov;
  • način / postopek zbiranja, sprejemanja in evidentiranja utrinkov;
  • vrednotenje in ocenjevanje oz. obravnava utrinkov;
  • nagrajevanje in spodbujanje utrinkov.

Pravilnik / predpis se uporablja na Šolskem centru Celje.

2 NAMEN PRAVILNIKA

Namen  tega pravilnika je ureditev in poenotenje postopka obvladovanja sistema za generiranje utrinkov, ki velja za vse vključene v vzgojno-izobraževalne procese in druge spremljajoče dejavnosti na šolskem centru (učitelji, dijaki, študenti, drugi zaposleni, starši, zunanje osebe itd.).

3 CILJI ZBIRANJA UTRINKOV

Cilji zbiranja utrinkov so:

  • ustvarjanje inovativnega okolja za graditev inovativne zavesti;
  • razvijanje ključnih osebnostnih lastnosti mladih in sodelavcev, kot so intelektualna radovednost, iniciativnost – sposobnost dajanja pobud, tudi s tveganjem, samozavest pri sporazumevanju, timsko delo in razvijanje vrednot, kot so spoštovanje, odgovornost, poštenost, prilagodljivost na drugačno itd.;
  • spodbujanje sodelovanja in skupnega ustvarjanja vseh sodelujočih v dejavnostih ŠC;
  • povečanje kakovosti in učinkovitosti procesov ter aktivnosti na ŠC;
  • zmanjševanje stroškov procesov in aktivnosti na ŠC, materialni prihranki itd.

4 POJEM IN DEFINICIJA UTRINKA

Utrinki

Utrinki so koristni predlogi, ki se nanašajo na vse dejavnosti ŠC, in  imajo dokazljiv – koristen vpliv na dejavnosti.

Materialni prihranek utrinkov praviloma ni izračunljiv. Utrinki ne smejo povzročati škode.

Izločitveni kriteriji

Za utrinke se ne štejejo:

  • izboljšave, ki jih naroči vodstvo;
  • izboljšave, ki so vezane na projekte ipd.;
  • predlogi za nabavo nove opreme ali osnovnih sredstev;
  • predlagane zamenjave iztrošenih učnih ali drugih sredstev / pripomočkov za delo;
  • sodobne, že verificirane metode in tehnike poučevanja ter učna tehnologija;
  • predlogi brez podane rešitve;
  • predlogi, ki so v nasprotju z zakonodajo, predpisi in pravilniki;
  • že prijavljeni in objavljeni utrinki.

5 PODROČJE ZBIRANJA KORISTNIH PREDLOGOV

Področja zbiranja koristnih predlogov so:

  • predlogi izboljšav učno-vzgojne dejavnosti šol (pouk – metodologija, didaktika itd., predavanja, praktični pouk, projektno delo dijakov / študentov, projektne naloge, diplomska dela itd.);
  • predlogi novih aktivnosti / projektov s področja dejavnosti organizacije ŠC Celje (izvenšolske dejavnosti dijakov / študentov: prostovoljno delo, raziskovalno delo, povezovanje in vključevanje ožjega ter širšega okolja itd.);
  • izboljšanje / optimiziranje obstoječih procesov, aktivnosti in administrativnih opravil na centru;
  • predlogi za izboljšanje medsebojnih odnosov, klime, strpnosti in odpravo problemov na teh področjih;
  • predlogi, ki zmanjšujejo stroške dela / poslovanja in materialne stroške;
  • predlogi za tematiko ali problematiko, ki je razpisana s strani vodstva centra na razpisu, natečaju itd.;
  • druge inovativne in sveže ideje.

6 ZADOLŽENI ZA OBVLADOVANJE SISTEMA GENERIRANJA KORISTNIH PREDLOGOV – IDEJ

ANIMATOR – KOORDINATOR – INOVACIJSKI TIM – KOLEGIJ – ADMINISTRACIJA

Animator

Vsi učitelji / predavatelji na centru delujejo kot ANIMATORJI.

Naloge animatorja so:

  • omogoča in vzpostavlja pogoje za inovativno sporazumevanje v razredu / predavalnici, med sodelavci;
  • spodbuja dijake / študente k inovativnemu razmišljanju.

Koordinator

Vsaka šola / skupne službe imajo koordinatorja. Imenuje ga ravnatelj šole / direktor. Imenovan je ob začetku šolskega leta za obdobje enega šolskega leta.

Naloge koordinatorja so:

  • spodbuja sodelavce in dijake / študente k inovativnemu delovanju;
  • skrbi za dostopnost do obrazcev za prijavo ideje – utrinka;
  • po potrebi pomaga pri izpolnjevanju obrazca Oddaja utrinka;
  • sodeluje v inovacijskem timu na ravni centra;
  • sodeluje pri prenosu informacij o koristnih predlogih in njihovem uresničevanju.

Inovacijski tim

Tim za ocenjevanje koristnih predlogov sestavljajo koordinatorji šol / služb na centru. Deluje na ravni ŠC in ima pregled nad celotnim sistemom izvajanja koristnih predlogov. Sestaja se enkrat mesečno oziroma po potrebi. Tim sodeluje z ravnateljem, direktorjem in s kolegijem ŠC.

Naloge inovacijskega tima so:

  • ocenjevanje potenciala zbranih utrinkov na podlagi izdelanih kriterijev;
  • izdelava seznama utrinkov s potencialom za obravnavo na kolegiju ŠC;
  • obveščanje predlagateljev koristnih predlogov o sprejetju ali zavrnitvi le-teh ter nadaljnjih aktivnostih, če so potrebne;
  • v primeru, da je koristen predlog izbran za izvedbo, predlaga in sodeluje z ravnateljem / direktorjem pri načrtovanju izvedbe in določanju nosilca izvedbe;
  • predlaga in skrbi za izvedbo letnih razpisov in natečajev zbiranja utrinkov na določeno temo;
  • skrbi za vzdrževanje in razvoj sistema utrinkov.

Direktor – kolegij – ravnatelj

Naloge direktorja – kolegija – ravnatelja so:

  • pregledajo (mesečno) zbrane utrinke in na predlog tima odločajo o izvedbi;
  • sodelujejo pri izvedbi in uvedbi izbranih utrinkov v prakso, izbirajo nosilca in time za izvedbo;
  • predlagajo letne natečaje in razpise ter zagotavljajo primerne nagrade;
  • soodločajo o nagradah na predlog tima za ocenjevanje ter podeljujejo nagrade;
  • enkrat letno evalvirajo izvedene aktivnosti in predlagajo morebitne potrebne korektivne ukrepe;
  • skrbijo za promocijo aktivnosti na centru in navzven.

Administrativna podpora 

Naloge administrativne podpore so naslednje:

  • zbira utrinke z zbirnih mest in vodi evidenco prispelih utrinkov;
  • skrbi za administrativno in računalniško podporo aktivnosti;
  • administrativno podpira natečaje, razpise, nagrajevanje, obveščanje itd.;
  • arhivira predloge, njihovo izvajanje, statistiko itd.

7 NAČIN / POSTOPEK ZBIRANJA, SPREJEMANJA IN EVIDENTIRANJA KORISTNIH PREDLOGOV

Zbiranje koristnih idej

Pri zbiranju koristnih idej upoštevamo naslednje:

  • informacije o zbiranju koristnih idej se objavljajo tekoče (e-pošta, oglasne deske, spletna stran ŠCC, socialna omrežja, konference šol, nagovori direktorja itd.);
  • ideje se zbirajo skozi celo koledarsko leto, natečaji so lahko tudi časovno omejeni.

Natečaj za zbiranje koristnih idej na izbrano temo

Vodstvo ŠC v sodelovanju z inovacijskim timom na predlog zaposlenih / dijakov / študentov ali rezultatov evalvacij ali tekoče problematike najmanj enkrat letno določi specifično / aktualno temo / področje zbiranja utrinkov.

Postopek prijave UTRINKA

Postopek prijave utrinka je naslednji:

  • predlagatelj najde obrazec za oddajo utrinka na spletni strani utrinki.sc-celje.si;
  • predlagatelj sam izpolni obrazec oziroma mu pri tem pomaga koordinator na šoli, če predlagatelj za to zaprosi;
  • obrazec se odda s klikom na gumb POŠLJI.

8 OVREDNOTENJE IN OCENJEVANJE IDEJ

Inovacijski tim oddane tekoče utrinke pregleda in oceni ter jih opredeli kot:

  • „UTRINEK” je inovativen predlog s potencialom izvedbe;
  • „UTRINEK” za nadaljnjo obravnavo – potrebna bodo dodatna pojasnila, raziskave ali na čakanju itd.;
  • „UTRINEK” zavrnjen kot neprimeren.

Kriteriji, po katerih tim / komisija ocenjuje koristne predloge, so:

  • izvirnost predloga, novost v obstoječi praksi, stopnja inovativnosti itd.;
  • potencial izvedljivosti (stroškovno, logistično, zakonodaja, okolje itd.);
  • potencialni poslovni / ekonomski in nematerialni učinki/koristi.

Koristni predlogi (razen zavrnjeni kot neprimerni) se zbirajo v skupni bazi koristnih predlogov – na spletni strani pod Pregled utrinkov.

Predlogi, ki so objavljeni na spletni strani oz. obravnavani pri vrednotenju, so zaradi večje objektivnosti navedeni brez imen avtorjev.

9 ODGOVORNOST

Odgovornost prevzema vodstvo ŠC in šol, ki skrbi za:

  • podpiranje in razvoj inovativne dejavnosti;
  • posredovanje zahtevanih podatkov v zvezi z utrinki;
  • hitro obravnavo in realizacijo utrinkov;
  • spodbujanje realizacije idej itd.

10 VARSTVO OSEBNIH PODATKOV

V okviru oddaje utrinka se zbirajo tudi predlagateljevi osebni podatki (ime in priimek, e-pošta), s katerimi postopamo v skladu z določbami Splošne uredbe o varstvu podatkov. Med obravnavo utrinkov osebni podatki ne bodo uporabljeni.

V skladu z navedeno uredbo lahko predlagatelj izkoristi tudi naslednje pravice v zvezi z osebnimi podatki:
· pravica do dostopa do osebnih podatkov: pravico ima zahtevati informacijo o tem, ali se obdelujejo njegovi osebni podatki. V primeru, da do obdelave njegovih osebnih podatkov prihaja, lahko zahteva dostop do osebnih podatkov in določene informacije o obdelavi (katere podatke obdelujemo in od kod ti podatki izvirajo);
· pravica do popravka osebnih podatkov: pravico ima zahtevati, da popravimo oz. dopolnimo nepopolne oz. netočne osebne podatke, ki jih obdelujemo;
· pravica zahtevati omejitev obdelave: pravico ima zahtevati omejitev obdelave svojih osebnih podatkov (kadar npr. poteka preverba točnosti oz. popolnosti osebnih podatkov);
· pravica do izbrisa osebnih podatkov: pravico ima zahtevati, da njegove osebne podatke izbrišemo. Pravica do izbrisa je omejena in se nanaša zgolj na tiste podatke, ki jih obdelujemo na podlagi soglasja. Sem ne sodijo osebni podatki, ki smo jih dolžni voditi, ker nam tako veleva zakon ali jih vodimo zaradi izvrševanja pogodbenega odnosa oz. zakonitega interesa, ki ga imamo;
· pravica do pritožbe: če predlagatelj meni, da so bile pravice pri obdelavi osebnih podatkov kršene, ima pravico do pritožbe oz. prijave pri informacijskem pooblaščencu.

Vse zgoraj naštete pravice lahko predlagatelj uresničuje tako, da piše na naslov Šolski center Celje, Pot na Lavo 22, 3000 Celje ali po elektronski pošti: info@sc-celje.si. Pooblaščena oseba za varstvo podatkov je odvetnica Kaja Dosedla.